انتقاد امام جمعه شیعیان استانبول از موضع کشورهای اروپایی درباره یمن و بحرین

0 comments
همبستگیهای ملی و بین المللی
854
http://14febrayer.com/fa//images/Turki/c12d378941c6b3bea8cc1cd2ae1236d0.jpg

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ امام جمعه مسجد زینبیه استانبول در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به موفقیت انقلاب مردم یمن از استانداردهای دوگانه غرب به شدت انتقاد کرد و گفت: غربی ها همواره داد و بیداد راه می اندازند که طرفدار دموکراسی هستند؛ اما دروغ می گویند و این شعار چیزی جز دورویی نیست.

شیخ «صلاح الدین اوزگوندوز» ادامه داد: در یمن مردم انقلاب کردند و دیکتاتور را سرنگون کرده اند. انقلابی کاملا مردمی است و هیچ دخالت نظامی در آن رخ نداده است. یک گروه از مردم که 55 درصد از ملت را شامل می شود، خواستار یک مساله هستند و البته 45 درصد بقیه نیز یک گروه نیستند، بلکه متفرق اند.

وی افزود: گروه رهبری این انقلاب تا کنون سعی کرده است تمام گروه های مختلف با گرایشات گوناگون را نیز در کارها سهیم کند و شاهد آن هستیم که تنها با شرط تروریستی نبودن تمام گروه ها از راست و چپ و گرایشات مختلف در این انقلاب و مجلس آن مشارکت داشته اند. آیا این دموکراسی نیست؟ در این میان اروپا چه می گوید؟ آنها خواستار دخالت سعودی ها در مساله هستند.

اوزگوندوز تصریح کرد: در واقع اروپا می گوید ما نه به خواسته مردم یمن، که به خواسته پادشاه عربستان سعودی یعنی کشوری که همواره اقدام به تولید تروریست کرده است، اهمیت می دهیم. همین وضعیت در بحرین نیز وجود دارد و در آنجا تانک های عربستان سعودی وارد خانه های مردم می شوند.

امام جمعه مسجد زینبیه استانبول خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که آنها دموکراسی را برای ما نمی خواهند. آنها برای ما بندگی خودشان را می خواهند. آنها خواستار دیکتاتورهایی برای ملت های منطقه هستند که برای این ملت ها خدایی و برای اروپایی ها بردگی کنند.

User comments

  1. No comments

Your comments