عفو بین‌الملل: شیخ ‌سلمان را بی‌قید و شرط آزاد کنید!

0 comments
همبستگیهای ملی و بین المللی
1112
http://14febrayer.com/fa//images/Amenesty/alalam_635834427892254313_25f_4x3.jpg

سازمان عفو بین الملل، آزادی فوری و بی قید و شرطِ شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق بحرین و لغو اتهامات ادعایی علیه او را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای یادآور شد که شیخ علی سلمان، تنها به سبب استفادۀ مسالمت آمیز از حق آزادی بیان در بازداشت به سر می برد.

این سازمان با یادآوری گزارش تیم سازمان ملل از بررسی موارد بازداشت های غیرقانونی که بازداشت شیخ علی سلمان را مشمول این مورد دانست، بر ضرورت آزادی او و حمایت از حق آزادی بیان و لغو قوانینی تاکید کرد که این حق و همچنین حق تاسیس انجمن ها و تجمع های مسالمت جویانه را جرم می شمارد.

سازمان عفو بین الملل در این گزارش، خبر داد که شیخ سلمان نتوانست در جلسه دادگاه حضور یابد و جلسه استیناف به تاریخ 14 دسامبر آینده موکول شد و این به معنی تمدیدِ غیرقانونیِ بازداشت او و همچنین محرومیت از محاکمۀ عادلانه است.

به گفتۀ عفو بین الملل، بر اساس معیارهای بین المللی، محاکمه عادلانه آن است که حق تمام شدن محاکمه در مدت زمانِ معقول را لحاظ کند.

عفو بین الملل در بیان نواقص دادگاه محاکمۀ شیخ علی سلمان، به ناتوانی او در تهیۀ برنامه ای برای دفاع از خود اشاره کرد و افزود: هیچ قاضی جدیدی نمی تواند از جزییات دفاعِ متهم از خود در جلسات سابق اطلاع یابد.

User comments

  1. No comments

Your comments