ادعای مضحک بحرین دربارۀ ایران در ماجرای زندان جو

ابنا
0 comments
اخبار
317
وزارت کشور بحرین در ادعایی مضحک، ایران را به حمایت از حادثه زندان بدنام "جو" متهم کرد.

العالمبحرین
وزارت کشور بحرین در پیامی در تویتر خود مدعی شد، حمله به زندان جو، با حمایت ایران صورت گرفته است.
وزارت کشور بحرین در این پیام همچنین با اشاره به پیگیری مطالب منتشر شده در شبکه "اهل البیت" در خصوص زندان جو، مدعی شد که ایران در حال دخالت در امور داخلی بحرین است، چرا که این شبکه این عملیات را "موفقیت آمیز" خوانده است.
وزارت کشور بحرین در این پیام مضحک خود، مدعی شده است: "این موضوع بیانگر حمایت ایران، و ارتباط مستقیم با اقدامات تروریستی، و اصرار بر دخالت در امور داخلی بحرین است".
افراد مسلح ناشناس دیروز به زندان بدنام جو در بحرین یورش برده و یک نیروی امنیتی را به قتل رساندند، و 10 زندانی را فراری دادند.
وزارت کشور بحرین همچنین ادعا کرد که کمیته‌ای را برای تحقیق درخصوص این ماجرا تشکیل داده است.

 

زندان جو

 

زندان جو، به دلیل بدرفتاری با زندنیان و بازداشت شدگان، یکی از بدنامترین زندانهای بحرین است.

سازمان های مدافع حقوق سال گذشته در بیانیه ای، شکنجه جسمی زندانیان در زندن جو، ممانعت از برخورداری از مراقبتهای پزشکی، شلوغی سلولهای زندان، سرکوب شدید زندانیان و ضرب و شتم آنان و شلیک گاز اشک آور به سوی آنان در جریان اعتراضهای مارس 2015، و مجازات جمعی زندانیان را محکوم کردند.

* اعتراض جریان اسلامی "الوفاء" به ادعاهای مسؤولان امنیتی آل خلیفه
در همین راستا، جریان سلامی "الوفاء" بحرین اعلام کرد، نمی‌توان به داستان مسؤولان امنیتی درخصوص حوادث زندان جو اعتماد کرد.
جریان الوفاء تأکید کرد که زندانیان سیاسی در زندان جو به صورت روزانه در معرض شکنجه قرار دارند.
این جریان بحرینی، نظام آل خلیفه را مسؤول سلامتی زندانیان سیاسی در زندان جو دانست که به صورت روزانه در معرض شکنجه قرار دارند.
جریان الوفاء از سازمانهای بین المللی خواست در قبال وضعیت زندان جو و جرایم نیروهای امنیتی و مزدوران نظام آل خلیفه مسؤولیت پذیر باشند.

User comments

  1. No comments

Your comments