نخستین سالگرد شهادت آیت الله نمر +ویدیو

العالم
0 comments
اخبار
318

 

العالم -

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، در شهر مقدس قم، آیین گرامیداشتی به مناسب اولین سالگرد اعدام شهید آیت الله نمر باقر النمر برگزار شد و شماری از علما و فعالان منطقه قطیف در شرق عربستان و بحرین و عراق در سخنان خود برجایگاه این شهید بزرگ تاکید کرده و بار دیگر رژیم سعودی را به خاطر ارتکاب جنایت پلید اعدام آیت الله نمر محکوم کردند.

همزمان کشورهای مختلف جهان نیز شاهد آغاز مراسم و آیین های خاص بزرگداشت اولین سالگرد شهادت آیت الله نمر با شعار "او همیشه زنده است" بود.

در همین راستا، موسسه دار الحکمه در شهر لندن پایتخت انگلیس جمعه شب مراسم گرامیداشتی با مشارکت شماری از فعالان برجسته و شخصیت های بارز برگزار کرد.

ویژه برنامه ای نیز روز سوم ژانویه جاری در شهر برلین پایتخت آلمان با مشارکت شماری از فعالان بحرینی و فعالان منطقه قطیف عربستان و حقوقدانان خارجی برگزار خواهد شد.

در شهر کربلای معلی نیز مراسم گرامیداشتی به همین منظور و به همت مجمع "الرحمه الرسالی" با مشارکت شماری از علمای دینی و شخصیت های سیاسی در عراق برگزار شد.

مراسم مشابهی نیز قرار است روز سوم ژانویه جاری در سالن البتول در شهر بیروت برگزار شود.

در بحرین، ائتلاف 14 فوریه خواهان مشارکت در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله نمر در روزهای دوم و سوم ژانویه جاری شد.

جریان الوفاء الاسلامی و جریان العمل الاسلامی بحرین نیز از برنامه ویژه خود با عنوان "وصیت خون" در سالگرد شهادت آیت الله نمر خبر داد که از روز شنبه آغاز شد و تا روز ششم ژانویه جاری ادامه می یابد و مردم در شهرها و روستاهای مختلف بحرین تظاهرات خشمگین خود را برگزار می کنند.

این درحالی است که بحرین جمعه شب نیز شاهد تظاهرات به همین مناسبت بود؛ به گونه ای که اهالی دو شهر ابوصبیع و الشاخوره تظاهراتی را با عنوان "آیت الله نمر پیکره طاغوت را به لرزه در آورد"، برگزار کردند.

در شهر العوامیه زادگاه شهید آیت الله نمر در شرق عربستان نیز امروز دوشنبه تظاهراتی با شعار "او همیشه زنده است"، برگزار خواهد شد.

این تظاهرات در چارچوب مجموعه مراسم و برنامه های "هفته شهید النمر" برگزار می شود.

تظاهرات عصر امروز دوشنبه از نزدیک مهمانسرای شهید خالد آغاز خواهد شد.

رژیم سعودی روز دوم ژانویه سال گذشته آیت الله نمر و سه نفر دیگر از فعالان جنبش مردمی منطقه قطیف را اعدام کرد، که با واکنش خشمگین بسیاری از کشورها و سازمان های بین المللی و سازمان ملل روبرو شد.

مراجع دینی و شخصیت های سیاسی جهان نیز این اقدام رژیم سعودی را محکوم کردند و اعتراضات گسترده مردمی نیز نسبت به این اقدام صورت گرفت.

 

http://v.alalam.ir/news/2017/01/02/alalam_636189603008758306_25f_4x3.mp4

User comments

  1. No comments

Your comments